Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Pedagogicheskie usloviia razvitiia kommunikativnykh umenii u detei starshego doshkol'nogo vozrasta s uchetom gendernykh razlichii

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Authors:
Gorkushina I. A. 1 , Rakina E. V. 1 , Nemtseva A. V. 1 , Kharchenko I. G. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
1356
Published in:
eLibrary.ru
1 МБДОУ «Д/С КВ №67»
For citation:
Gorkushina I. A., Rakina E. V., Nemtseva A. V., & Kharchenko I. G. (2018). Pedagogicheskie usloviia razvitiia kommunikativnykh umenii u detei starshego doshkol'nogo vozrasta s uchetom gendernykh razlichii. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 150-153. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article describes the conditions that need to be created in the DOW for more successful development of communication skills. This process will be more effective if teachers take into account the gender differences between boys and girls. Given their psychophysiological characteristics, it is necessary to build the process of communication with adults and peers. These conditions include: - subject developing environment; – role-playing games; -didactic game; -individual work; - organization of special classes and clubs; - modeling of communicative situations. Each of these conditions, created in the framework of the development of communication skills, must meet the requirement of gender sensitivity of children.

References

  1. 1. Акмаева М.М. К вопросу о гендерном воспитании дошкольников // Дошкольная педагогика. – 2013. – №7. – С. 113–119.
  2. 2. Берн Ш. Гендерная психология / Ш. Берн. – СПб., 2004. – 345 с.
  3. 3. Виноградова Н.А. Формирование гендерной идентичности / Н.А. Виноградова, Н.В. Микляева: Методическое пособие. – М.: Сфера, 2012. – 67 с.
  4. 4. Галигузова Л.Н. Дошкольная педагогика: Учебник и практикум для СПО / Л.Н. Галигузова, С.Ю. Мещерякова-Замогильная. – Люберцы: Юрайт, 2016. – 284 c.
  5. 5. Еремеева В.Д. Мальчики и девочки – два разных мира / В.Д. Еремеева, Т.П. Хризман. – СПб., 2001. – 212 с.
  6. 6. Лисина М.И. Формирование личности ребенка в общении / М.И. Лисина. – 1-е изд. – СПб.: Питер, 2008. – 340 с.
  7. 7. Нагель О.П. О гендерном образовании дошкольников / О. П. Нагель // Дошкол. воспитание. – 2008. – №4. – С. 48–51.
  8. 8. Нагель О.П. Психолого-педагогические условия формирования основ мужественности у мальчиков дошкольного возраста / О.П. Нагель, О.В. Румянцева // Дошкол. педагогика. – 2009. – №2. – С. 11–16.
  9. 9. Репина Т.А. Проблемы полоролевой социализации детей / Т.А. Репина. – Воронеж, 2004. – 134 с.
  10. 10. Смирнова Е.О. Особенности общения с дошкольниками: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений / Е.О. Смирнова – М.: Академия, 2000. – 160 с.
  11. 11. Ушакова О.С. Методика развития речи детей дошкольного возраста / О.С. Ушакова, Е.М. Струнина. – М.: Владос, 2004. – 288 с.
  12. 12. Эльконин Д.Б. Детская психология / Д.Б. Эльконин. – М.: Академия, 2006. – 384 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.