Theoretical analysis of experimental activity with sound as a means of forming cognitive activity in older preschool children
Proceeding


- Published in:
- Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
- Author:
- Aleksandrova Iu.E. 1
- Work direction:
- Теория и методика дошкольного образования
- Rating:
- Article accesses:
- 586
- Published in:
- eLibrary.ru
1 FGBOU VO "Moskovskii pedagogicheskii gosudarstvennyi universitet"
- APA
For citation:
Aleksandrova I. E. (2023). Theoretical analysis of experimental activity with sound as a means of forming cognitive activity in older preschool children. Pedagogy and psychology: development prospects, 97-99. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
To date, the most important for the formation of musical creativity in older preschool age is the use of musical improvisation, as well as the formation of cognitive activity for musical creativity, therefore , theoretical aspects of experimental activity in elementary music making of older preschoolers for the formation of cognitive activity are necessary for both novice researchers, students, and practitioners of teachers, which contributes to the expansion and to deepen knowledge about children's music playing in an experiment with sound.
Keywords
References
- 1. Бартаева П.П. Формирование предпосылок универсальных учебных действий у детей старшего дошкольного возраста посредством элементарного экспериментирования / П.П. Бартаева // Науки об образовании. – 2020. – №69 (1). – С. 69–72 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-predposylok-universalnyh-uchebnyh-deystviy-u-detey-starshego-doshkolnogo-vozrasta-posredstvom-elementarnogo (дата обращения: 01.11.2023).
- 2. Ветлугина Н.А. Методика музыкального воспитания в детском саду / Н.А. Ветлугина. – М.: Просвещение, 1989. – 270 с.
- 3. Кухтерина Г.В. Развитие творческих способностей дошкольников в экспериментальной деятельности / Г.В. Кухтерина, Е.А. Соловьева, Л.В. Федина // Науки об образовании. – 2016. – №1. – С. 92–94 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: file:///C:/Users/А975/Downloads/KazanScience_2016_1.pdf (дата обращения: 04.11.2023).
- 4. Нечай С.П. Результаты исследования особенностей восприятия звуков окружающей действительности детьми старшего дошкольного возраста / С.П. Нечай // Науки об образовании. – 2014. – №1 (28). – С. 114–120 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/rezultaty-issledovaniya-osobennostey-vospriyatiya-zvukov-okruzhayuschey-deystvitelnosti-detmi-starshego-doshkolnogo-vozrasta (дата обращения: 23.10.2023).
- 5. Родина Н.М. Детское экспериментирование как средство развития познавательного интереса дошкольников / Н.М. Родина // Науки об образовании. – 2022. – №1 (92). – С. 232–234 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/detskoe-eksperimentirovanie-kak-sredstvo-razvitiya-poznavatelnogo-interesa-doshkolnikov (дата обращения: 04.11.2023).
- 6. Рокитянская Т.А. Воспитание звуком. Музыкальные занятия от 3 до 9 лет / Т.А. Рокитянская. – М.: Национальное образование, 2015. – 127 с.
- 7. Тютюнникова Т.Э. Бим! Бам! Бом! Сто секретов музыки для детей. Игры звуками: учебно-методическое пособие / Т.Э. Тютюнникова. – СПб: Лоиро, 2003.
- 8. Шемарина А.О. Игра в оркестре как форма развития музыкальности детей-дошкольников / А.О. Шемарина // Обучение и воспитание: методика и практика. – 2013. №4. – С. 35–38 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/igra-v-orkestre-kak-forma-razvitiya-muzykalnosti-detey-doshkolnikov (дата обращения: 23.10.2023). EDN RDLPXP
Comments(0)