Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Zhanry malogo fol'klora kak sredstvo razvitiia kachestv zhenstvennosti u devochek piatogo goda zhizni

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Author:
Khamnueva L. V. 1
Scientific adviser:
Shinkareva N. A.2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
171
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "Ol'zonovskii D/S "Alenushka"
2 FSBEI of HE "Irkutsk State University"
For citation:
Khamnueva L. V. (2025). Zhanry malogo fol'klora kak sredstvo razvitiia kachestv zhenstvennosti u devochek piatogo goda zhizni. A breakthrough in science: development strategies, 175-186. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article analyzes scientific psychological and pedagogical publications concerning the development of creative abilities in preschool children in the context of the competent approach of additional education teachers. As part of the study, an experimental analysis was conducted, which was recognized as the main research method. To substantiate the effectiveness of the experimental approach and the developed organizational conditions of pedagogical work, an empirical study was conducted on the basis of the DDT House of Children's Creativity in Irkutsk. The study was conducted in three stages: ascertaining, forming and control. The ascertaining stage included a description of the existing pedagogical conditions, such as the educational environment, the level of readiness of parents and preschool children, as well as the competence-based approach of teachers of additional education. The results of the ascertaining stage served as the basis for the formative stage, during which an anal

References

  1. 1. Алёшина Ю.Е. Проблемы усвоения ролей мужчины и женщины / Ю.Е. Алёшина, А.С. Волович. – Вопросы психологии. – 2011. – №4. – С. 74–81.
  2. 2. Алиева Я.Н. Проблемы детского воспитания в современный период / Я.Н. Алиева // Вестник Гуманитарного института ТГУ. – 2012. – №2. – С. 10–12. EDN PLRECZ
  3. 3. Колесов Д.В. Беседы о половом воспитании / Д.В. Колесов. – М.: Педагогика, 1986. – 160 с.
  4. 4. Кон И.С. Половые различия и дифференциация половых ролей / И.С. Кон. – М.: Просвещение, 1989. – 255 с.
  5. 5. Кудрявцева Е.А. Общество сверстников как фактор полоролевой социализации в дошкольном возрасте / Е.А. Кудрявцева, Н.К. Ледовских. – Борисоглебск: БГПИ, 2016. – 70 с.
  6. 6. Мид М. Мужское и женское / М. Мид. – М.: РОССПЭН, 2014. – 412 с.
  7. 7. Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детства, отрочества / В.С. Мухина. – М.: Академия, 2017. – 456 с.
  8. 8. Репина Т.А. Проблема полоролевой социализации детей / Т.А. Репина. – М.: Изд-во Московского психолого-социального института, 2004. – 288 с. EDN QXIYBH
  9. 9. Урунтаева Г.А. Изучение воспитателем дошкольника: подходы и методы / Г.А.  Урунтаева // Современное дошкольное образование: теория и практика. – 2017. – №5. – С. 18–27.
  10. 10. Чекалина А.А. О формировании мальчика и девочки, мужчины и женщины / А.А. Чекалин // Мир психологии. – 2012. – №4. – С. 110–117.
  11. 11. Шинкарева Н.А. Экспериментальное исследование организационно-педагогических условий и уровня развития качеств мужественности у мальчиков шестого года жизни / Н. А. Шинкарева, О. А. Прядёхина // Азимут научных исследований: педагогика и психология. – 2018. – №4 (25). – С. 185–188. – EDN YTHGPB

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.