List of publications on a keyword: «индивидуальная траектория обучения»


Педагогика

Publication date: 12.11.2019
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Natalia L. Telegina
MOU "Kostinskaia SOSh" , Свердловская обл

«Professional'naia gotovnost' pedagoga k rabote s odarionnymi det'mi»

Download an article

Актуальность проблемы понимания и развития одаренного ребенка определяется необходимостью перенесения проблемы из научных исследований в практическую деятельность, где ребенок сможет свободно проявлять свои особенности, развиваться в силу своего дарования, как уникальная личность. В статье рассмотрены проблемы подготовки педагогов в процессе повышения квалификации к обучению, воспитанию и развитию одарённых детей. Автором дано описание модели подготовки учителя к работе с одарёнными детьми, являющейся результатом опытно-экспериментальной работы.

Publication date: 14.02.2018
Evaluate the material Average score: 1 (Всего: 1)
Elena V. Sviridova , candidate of philological sciences , assistant professor
Voronezh branch of the Plekhanov Russian University of Economics , Воронежская обл

«Asynchronous organization of educational process as one of the ways of improving the teaching of foreign languages in high school»

Download an article

The article discusses on the formation of competence at the present stage of education development in high school. The role of the modern training systems of international publishers, multimedia and online resources in creating favorable conditions for the correction of individual learning paths are specified from different points of view.

Publication date: 10.03.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Lyubov N. Samborskaya
The Moscow Department of Education , Москва г
Nadezhda S. Vinogradova , candidate of political sciences
Vladimir G. Ponomarev
FSBEI of HE "Razumovskiy Moscow State University of Technology and Management" , Москва г

«The main problems in the process of identifying individual educational trajectories of student and their decision by means of electronic services and the «Digital profile» model»

Download an article

The authors describe the specifics of the transition to student-centered learning standards, the main issues arising in the framework of the process of identifying an individual trajectory of student learning and methods of their solutions through the use of the «digital profile» model. The researchers present the organization scheme of school education in the framework of construction of individual educational trajectory of a student, describe the main barriers to the implementation of the scheme. Prospects of application of the «big data» technology in the construction of individual educational trajectory are considered.

Publication date: 13.03.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Lyubov N. Samborskaya
Lyudmila A. Myasnikova
The Moscow Department of Education , Москва г

«Main methods of construction of the «Digital profile» model on the example of schools in Moscow»

Download an article

The article presents the basic principles of construction of models of digital profiles of the student, class, school and teacher. The initial data, presented in the impersonal form, consist of students’ grades from three Moscow schools. The data have been obtained from the «electronic diary» and handed over to the Department of Education of Moscow to work on it.

Технические средства обучения

Publication date: 31.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Nataliya E. Samoilenko , candidate of engineering sciences
Anastasia V. Stepanova
Dmitry D. Chesnakov
FSBEI of HE "Voronezh State Technical University" , Воронежская обл

«Automation of technological disciplines teaching»

Download an article

This article discusses the methodology of complex automation of the learning process on the basis of an open environment MOODLE with a possibility to control the received knowledge during learning process and ensuring the performance of accounting and project work.

Педагогика

Publication date: 18.05.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Olga A. Poliakova , candidate of engineering sciences
Oleg I. Mukhin , candidate of engineering sciences
FSBEI of HE "Perm National Research Polytechnic University" , Пермский край

«Инновационный проект «Интеллектуальная школа» – технология обучения на интерактивных моделях»

Download an article

В статье рассмотрены вопросы обучения с помощью основы нашего мышления – моделей изучаемых в школе объектов учебных дисциплин. Обучение становится качественнее, понятнее, эффективнее, интереснее за счет взаимодействия, деятельности с интерактивными моделями. Таким образом, ребенок учится принимать решения, управляя миром интерактивных моделей.

Publication date: 30.12.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Sardana A. Ivanova
Vitalii V. Ivanov
Natalia V. Nikolaeva , candidate of physical and mathematical sciences
FSAEI of HE "M.K. Ammosov North-Eastern Federal University" , Саха /Якутия/ Респ

«Построение сервиса автоматизированной проверки решений задач по информатике «Информатик-ассистент»»

Download an article

При обучении программированию, в том числе и в школьном курсе информатики, на проверку решений задач «вручную» преподавателем тратится очень много времени. В то же время, на олимпиадах по информатике проверка задач осуществляется в автоматическом режиме на наборе тестов. Данная работа посвящена разработке многофункционального многопользовательского инструментария, в состав которого входит аналогичный модуль автоматической проверки задач, банк задач по программированию, система ведения индивидуальной траектории обучения.

Психолого-педагогические аспекты воспитания и обучения

Publication date: 26.05.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Natalia L. Telegina
MOU "Kostinskaia SOSh" , Свердловская обл

«Подготовка педагога к работе с одарёнными детьми»

Download an article

Актуальность проблемы понимания и развития одаренного ребенка определяется необходимостью перенесения проблемы из научных исследований в практическую деятельность, где ребенок сможет свободно проявлять свои особенности, развиваться в силу своего дарования, как уникальная личность. В статье рассмотрены проблемы подготовки педагогов в процессе повышения квалификации к обучению, воспитанию и развитию одарённых детей. Дано описание модели подготовки учителя к работе с одарёнными детьми, являющейся результатом опытно-экспериментальной работы.