Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The main problems in the process of identifying individual educational trajectories of student and their decision by means of electronic services and the «Digital profile» model

Research Article
DOI: 10.21661/r-118087
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Samborskaya L.N. 1 , Vinogradova N.S. 2 , Ponomarev V.G. 2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3421
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 The Moscow Department of Education
2 FSBEI of HE "Razumovskiy Moscow State University of Technology and Management"
For citation:
Samborskaya L. N., Vinogradova N. S., & Ponomarev V. G. (2017). The main problems in the process of identifying individual educational trajectories of student and their decision by means of electronic services and the «Digital profile» model. Interactive science, 64-67. https://doi.org/10.21661/r-118087

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37.04

Abstract

The authors describe the specifics of the transition to student-centered learning standards, the main issues arising in the framework of the process of identifying an individual trajectory of student learning and methods of their solutions through the use of the «digital profile» model. The researchers present the organization scheme of school education in the framework of construction of individual educational trajectory of a student, describe the main barriers to the implementation of the scheme. Prospects of application of the «big data» technology in the construction of individual educational trajectory are considered.

References

  1. 1. Виноградова Н.С. Ключевые особенности методики военно-патриотического воспитания казачьей молодежи // Гуманитариум. – 2017. – №2. – С. 9–15.
  2. 2. Зотова А.С. Интеграция стандартных и нестандартных форматов обучения как один из инструментов активизации творческого потенциала молодежи // Общество, наука и инновации международный центр инновационных исследований «Омега Сайнс». – 2014. – С. 19–21.
  3. 3. Куделина О.В. Развитие образования и его роль в формировании будущего России / О.В. Куделиной, О.В. Макеевой, Е.Н. Сепиашвили // Сборник научных трудов / М-во образования и науки РФ, Московский гос. ун-т технологий и упр. им. К.Г. Разумовского, Волоколамский фил. – М., 2011. – №7.
  4. 4. Моисеева О.А. Актуальные проблемы организации образования современной молодёжи / О.А. Моисеева // Проблемы современной организации и содержания профессионального образования: мониторинг качества: Материалы международной научно-практической конференци / Науч. ред. С.Е. Шишов. – 2013. – С. 35–40.
  5. 5. Пономарев В.Г. Применение аддитивных технологий в инновационном развитии образовательной организации и реализации социальных проектов, связанных с улучшением условий жизни людей с ограниченными возможностями здоровья по зрению / В.Г. Пономарев, Л.А. Мясникова, Л.Н. Самборская // Научные исследования и разработки. Социально-гуманитарные исследования и технологии. – 2016. – Т. 5. – №2. – С. 11–16.
  6. 6. Чернавский М.Ю. Консервативная система воспитания: исторические аспекты и современные тренды / М.Ю. Чернавский, О.А.  Моисеева // Актуальные проблемы социально-гуманитарных знаний: Сборник статей / Отв. Ред. Г.В. Мысенко. – М., 2015. – С. 150–156.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.