List of publications on a keyword: «Public Relations»


Менеджмент и его разновидности, диверсификация, маркетинг, ценообразование

Publication date: 22.12.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Volkova Liudmila Vladimirovna , старший преподаватель
Калужский филиал ФГБОУ ВО «Российский государственный аграрный университет – МСХА им. К.А. Тимирязева» , Калужская обл

«Использование интегрированных маркетинговых коммуникаций в АПК»

Download an article

The paper summarizes the problem of the use of integrated marketing communications in agriculture, assessed the development of the Russian advertising market, the marketing activities of the agricultural sector in the region.

История и политология (археология, этнография, этнология и антропология, историография и др.)

Publication date: 19.10.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Sokolov Aleksei Olegovich , студент
Kulakova Tatiana Aleksandrovna , doctor of political sciences , доцент
FSBEI of HE "Saint-Petersburg State University" , Санкт-Петербург г

«Сравнительный анализ институтов GR в США и ЕС»

Download an article

В данной статье раскрыта сущность деятельности в сфере GR, особенности ее развития в странах с развитой рыночной экономикой. Авторами дается оценка возможностей использования инструментов GR в российской практике.

Политологические науки

Publication date: 03.03.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Sitnikova Iuliia Aleksandrovna , студентка
Institut sotsiologii i regionovedeniia FGAOU VO "Iuzhnyi federal'nyi universitet" , Ростовская обл

«PR и GR в системе государственного управления»

Download an article

В данной работе рассмотрено участие Public Relations (PR) и Government Relations (GR) в системе государственного управления, выявлены основные методы PR и GR деятельности в системе государственного управления, а также указаны основные аспекты ее влияния.

Педагогика

Publication date: 01.07.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Popova Natalya Nikolaevna , учитель
MBEI "MES №2" , Ставропольский край

«Communication activity in a control system of education»

Download an article

The following article describes the peculiarities of communicative activity in education control domain. Aims, key principals and forms of communication performing are formulated within the framework of the article. The auther presents the role of structures executing public relation tasks.

Publication date: 18.06.2020
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Kuznetsova Nataliia Olegovna , degree-seeking student , старший преподаватель
FSBEI HE "Samara National Research University named after academician S.P. Korolev" , Самарская обл

«Professional training of specialists in advertising and public relations (in the labor market example of the Samara region)»

Download an article

The relevance of the study is explained by the high demand for advertising and public relations specialists in the Russian labor market. The article was prepared using the following methods: analysis of the labor market for the demand for specialists in advertising and public relations, pedagogical observation and generalization of the experience of training specialists in advertising and public relations in universities. The necessity of modernizing the professional training of specialists in advertising and public relations and the formation of the legal competence of specialists in advertising and public relations based on the results of the study is emphasized.

Социология

Publication date: 16.03.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Pastyuk Olga Vladimirovna , candidate of pedagogical sciences , доцент, заместитель декана педагогического факультета
FSBEI of HE "North-Eastern Federal University", Magadan , Магаданская обл

«ORGANIZATION OF PUBLIC RELATIONS IN EDUCATIONAL ORGANIZATIONS OF RUSSIA»

Download an article

The article considers the modern approaches to the problem of interaction of the educational organization with the public of the locality where it is located. Analyzed the history of public relations, defines the basic forms and methods of organization of this work in educational settings.

Publication date: 02.02.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Mukasheva Nurbanu , магистрант
Гуманитарно-техническая академия , Kazakhstan

«Conceptual approaches to the concept of social partnership»

Download an article

According to the author in the scientific literature there are many opinions about the nature of social partnership nowadays. Some are reduced to the view that this concept is more about the relationship of employer and employee. Others believe that the social partnership also covers state agencies. Still others say that it is the concept of a political rather than social. The article analyzes the different views about the nature of social partnership, generalized approaches to the content of the concept.

Publication date: 17.05.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Gornostaev Vitalii Nikolaevich , начальник отдела защиты интеллектуальной собственности и изобретательства
FSBEI of HE "Petrozavodsk State University" , Карелия Респ

«Комплексный подход к развитию научной и изобретательской активности»

Download an article

It is shown that the development of scientific and inventive activity at the university gives positive results, characterized by the applied research orientation, the growth of publication activity, the formation of new objects of intellectual property.

Экономика (экономическая теория, финансы, бухгалтерский учет, статистика и др.)

Publication date: 02.02.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Poliakova Irina Evgenevna , candidate of philological sciences , доцент
FSBEI of HE "Bunin Yelets State University" , Липецкая обл

«Стимулирование сбыта турпродукта как средство привлечения туристов в регионы»

Download an article

Статья затрагивает актуальность и эффективность стимулирования сбыта как одного из способов продвижения регионального туристского продукта. Раскрывается вопрос о необходимости включения этого вспомогательного к рекламе и PR коммуникационного элемента в целостную систему маркетинговой стратегии туристского предприятия.

Философия

Publication date: 06.09.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Baranov Gennady Vladimirovich , doctor of philosophical sciences , professor
Omsk Branch of FSBEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Омская обл

«Functions of public relations»

Download an article

The article reveals the importance of communication with the public in the implementation of human rights and the ideals of mankind; characterized by the specificity of public relations in the information culture of belief; PR functions are explained on the criterion of optimization of activity of social interactions on the basis of cultural ideals.

Экономические науки

Publication date: 06.10.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Ilina Mariia Iurevna , магистрант
FSBEI of HE "Nizhnevartovsk State University" , Ханты-Мансийский Автономный округ - Югра АО

«PR-деятельность современных энергетических компаний»

Download an article

Статья посвящена направлениям PR-деятельности в современных энергетических компаниях. В энергетической отрасли должна быть направлена на создание и поддержание позитивного имиджа и деловой репутации предприятия. В данной работе определены основные направления PR в энергетической отрасли.