List of publications on a keyword: «Современные записки»


Общая педагогика

Publication date: 26.07.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Vera P. Kirzhaeva , doctor of pedagogic sciences, associate professor
FSBEI of HE "Ogarev Mordovia National Research State University" , Мордовия Респ
Vladimir I. Laptun , candidate of pedagogic sciences, associate professor
FSBEI of HE "M.E. Evsevev Mordovia State Pedagogical Institute" , Мордовия Респ
Alla I. Marinichenko , candidate of philological sciences
FSBEI of HE "Ogarev Mordovia National Research State University" , Мордовия Респ

«N. Hans's publications in Russian émigré community magazines: the experience of bibliographic index»

Download an article

В обширном наследии российской эмиграции педагогический пласт занимает одно из важнейших мест. Вопросы образования и воспитания поднимались на страницах многих газет и журналов, в первую очередь, в педагогической периодике. Публикации выдающегося русского педагога Н.А. Ганца сыграли значительную роль в формировании теории и практики эмигрантского образования, отразили важнейшие тенденции развития школьных систем стран Европы и США, Советской России. Предлагаемый библиографический указатель публикаций ученого на русском языке – первый опыт представления его журнального научно-педагогического наследия как единого целого.

Педагогика

Publication date: 08.06.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Vera P. Kirzhaeva , doctor of pedagogic sciences, associate professor
Oleg E. Osovskiy , doctor of philological sciences
Alla I. Marinichenko , candidate of philological sciences
FSBEI of HE "Ogarev Mordovia National Research State University" , Мордовия Респ

«N.A. Hans activity in the magazine «Sovremennyje zapiski»»

Download an article

The article deals with the history of relations between «Sovremennyje zapiski» journal editorial board and N.A. Hans, the prominent activist of the Russian emigre social and pedagogical movement. The analyzed data give new information about the Russian emigre pedagogical journalism of 1920–30s.