Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The term of the pre-professional differentiation in teaching a foreign language

Proceeding
V International Scientific and Practical Conference «Modern education in Russia and abroad: theory, methodology and practice»
Creative commons logo
Published in:
V International Scientific and Practical Conference «Modern education in Russia and abroad: theory, methodology and practice»
Author:
Sinitsyna M. V. 1
Work direction:
Инновационные принципы и подходы организации учебной деятельности
Rating:
Article accesses:
1676
Published in:
eLibrary.ru
1 Nizhnetagil'skii tekhnologicheskii institut (filial) FGAOU VO "Ural'skii federal'nyi universitet im. pervogo Prezidenta Rossii B.N. El'tsina"
For citation:
Sinitsyna M. V. (2016). The term of the pre-professional differentiation in teaching a foreign language. Modern education in Russia and abroad: theory, methodology and practice, 202-207. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

While teaching high school students we should pay attention to pre-professional differentiation as it is a source of motivation to learn in general and to learn English in particular. Various classifications of professions are described in this article. Professional formation stages, which a person goes through, are mentioned. The paper characterizes professional differentiation in different countries.

References

  1. 1. Актуальные вопросы формирования интереса в обучении / Под ред. Г.И. Щукиной и др. – М.: Просвещение, 1984. – 176 с.
  2. 2. Батышев С.Я. Профессиональная педагогика. – М.: Просвещение, 1995. – 505 с.
  3. 3. Гуревич К.М. Профессиональная пригодность и основные свойства нервной системы. – М.: Наука, 1970. – 272 с.
  4. 4. Зеер Э.Ф. Психологическая поддержка профессиональной жизни: Доп. проф. образов. программа. – Екатеринбург, 1998. – 15 с.
  5. 5. Климов Е.А. Образ мира в разнотипных профессиях. – Воронеж, 1997. – 300 с.
  6. 6. Левитов Н.Д. Психология труда. – М.: Учпедгиз, 1963.
  7. 7. Платонов К.К. Краткий словарь системы психологических понятий. – М., 1984. – 107 с.
  8. 8. Постовалова Г.А., Постовалов С.С. Основы профильной дифференциации обучения / Г.А. Постовалова, С.С. Постовалов // Открытая школа. – 2000. – №2. – С. 28; 1999. – №5. – С. 2–5.
  9. 9. Поташник М. Управление качеством образования в вопросах и ответах / М. Поташник // Народное образование. – 2001. – №8. – С. 39–48.
  10. 10. Прошицкая Е.Н. Джон Голланд о выборе профессии / Е.Н. Прошицкая // Школа и производство. – 1993. – №4. – С. 20.
  11. 11. Гроот Р. де Дифференциация в образовании / Р. де Гроот // Директор школы. – 2000. – №1. – С. 54.
  12. 12. Савенков А.И. Дифференциация обучения и одаренные дети / А.И. Савенков // Магистр. – 2000. – №1.
  13. 13. Укке Ю.В. Проблемы психологии профессий в США / Ю.В. Укке // Вопросы психологии. – 1971. – №1. – С. 169.
  14. 14. Унт И.Э. Индивидуализация и дифференциация обучения. – М., 1990. – 192 с.
  15. 15. Шанский Н.М. Краткий этимологический словарь русского языка / Шанский Н.М. [и др.]. – М., 1971. – 370 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.