Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The development of digital competencies of the head of the pre-school

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Author:
Boriskina N.B. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
630
Published in:
eLibrary.ru
1 MADOU "D/S 365"
For citation:
Boriskina N. B. (2023). The development of digital competencies of the head of the pre-school. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 14-16. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The digitalization is a kind of modern trend in many areas, including educa-tion. It involves following innovations, continuous development, as well as improv-ing the competencies of managers in all areas. This leads to an increase in the im-portance of information and communication competence of both the head of the preschool institution and the entire teaching staff and requires participants in the educational process to be ready to use information and communication technolo-gies to solve professional tasks.

References

  1. 1. Духовникова И.Ю., Король А.М. Цифровые компетенции современного учителя как основа успешной преподавательской деятельности / И.Ю. Духовникова, А.М. Король // Международный научно-исследовательский журнал. – 2021. – №2–3 (104). – С. 99–101. – DOI 10.23670/IRJ.2021.103.2.083. – EDN YFUGWK
  2. 2. Новик Н.Н. Развитие цифровых компетенций руководителей детских садов / Н.Н. Новик, А.И. Шагиахметова; под ред. Р.Н. Минниханова // Международный форум Kazan Digital Week-2022: сборник материалов Международного форума. – Казань: Научный центр безопасности жизнедеятельности, 2022. – С. 497–503. EDN EZCQAE
  3. 3. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29.12.2012 №273-ФЗ (последняя редакция) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/ (дата обращения: 05.10.2023).
  4. 4. Федеральный проект Цифровая образовательная среда [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://edu.gov.ru/national-project/projects/cos/ (дата обращения: 05.10.2023).
  5. 5. Фиофанова О.А. Стажировки, проектные сессии, кейсы-интеракториумы: новые модели повышения квалификации педагогов и руководителей образовательных организаций / О.А. Фиофанова // Тенденции развития образования: что такое эффективная школа и эффективный детский сад?: матер. XI Междунар. науч.-практ.й конфер. – М.: Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте РФ, Московская высшая школа социальных и экономических наук. – 2014. – С. 148–158. EDN ZUAIWJ
  6. 6. Юсупова Д.А. Структура ИКТ компетентности учителей: рекомендации ЮНЕСКО / Д.А. Юсупова // Вестник КазГУКИ. – 2014. – №3. – С. 142–144. – EDN TDWVYP
  7. 7. Laurillard D. Teaching as a Design Science. Building Pedagogical Patterns for Learning and Technology / D. Laurillard. – New York: Routledge, 2012. – p. 258.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.