List of publications on a keyword: «теорема Ферма»
Естественные науки (физические и химические науки)
“Siberian Center for Mediation” Union , Ханты-Мансийский Автономный округ - Югра АО
«Fermat's Last Theorem and ABC-Conjecture in the School of the XXI Century»
In 1637, Pierre de Fermat wrote at the margins of Diophantus’ Arithmetica that he had found a truly wonderful proof of the insolvability of the Diophantine equation a^n + b^n = c^n, where n > 2, but the narrow margins of the books did not allow him to give the full proof. Is there a short and easy way to prove Fermat's Last Theorem? The following ABC conjecture states that for three co-prime numbers A, B, and C which satisfy A + B = C, the product of the prime factors of ABC is usually not much less than C. Both theorems are formulated very simply, but are extremely difficult to prove. Hundreds of pages have been spent by eminent mathematicians of Western world searching for proofs, and the search for proofs continues. The author found new methods of proof that are generally understandable, even to schoolchildren on the basis of a synthesis of several sciences, including physics. Number theory plays an interesting role in pedagogy.
“Siberian Center for Mediation” Union , Ханты-Мансийский Автономный округ - Югра АО
«Fermat's Last Theorem and ABC-Conjecture in the School of the XXI Century»
In 1637, Pierre de Fermat wrote at the margins of Diophantus’ Arithmetica that he had found a truly wonderful proof of the insolvability of the Diophantine equation a^n + b^n = c^n, where n > 2, but the narrow margins of the books did not allow him to give the full proof. Is there a short and easy way to prove Fermat's Last Theorem? The following ABC conjecture states that for three co-prime numbers A, B, and C which satisfy A + B = C, the product of the prime factors of ABC is usually not much less than C. Both theorems are formulated very simply, but are extremely difficult to prove. Hundreds of pages have been spent by eminent mathematicians of Western world searching for proofs, and the search for proofs continues. The author found new methods of proof that are generally understandable, even to schoolchildren on the basis of a synthesis of several sciences, including physics. Number theory plays an interesting role in pedagogy.
“Siberian Center for Mediation” Union , Ханты-Мансийский Автономный округ - Югра АО
«Fermat's Last Theorem and ABC-Conjecture in the School of the XXI Century»
In 1637, Pierre de Fermat wrote at the margins of Diophantus’ Arithmetica that he had found a truly wonderful proof of the insolvability of the Diophantine equation a^n + b^n = c^n, where n > 2, but the narrow margins of the books did not allow him to give the full proof. Is there a short and easy way to prove Fermat's Last Theorem? The following ABC conjecture states that for three co-prime numbers A, B, and C which satisfy A + B = C, the product of the prime factors of ABC is usually not much less than C. Both theorems are formulated very simply, but are extremely difficult to prove. Hundreds of pages have been spent by eminent mathematicians of Western world searching for proofs, and the search for proofs continues. The author found new methods of proof that are generally understandable, even to schoolchildren on the basis of a synthesis of several sciences, including physics. Number theory plays an interesting role in pedagogy.
Физика
“Siberian Center for Mediation” Union , Ханты-Мансийский Автономный округ - Югра АО
«Velikaia golovolomka, kak indikator suverenizatsii Rossiiskoi nauki»
В статье рассматривается проблема изучения науки в России. В десятилетие науки и техники необходимо стимулировать интерес школьников и студентов к точным наукам. «Открытие по плечу каждому студенту и старшекласснику!» – именно этот посыл стремится донести автор до любознательной молодежи и дерзких российских ученых. Там, где Американской науке потребовалось 140 стр. на поиск доказательства Великой теоремы Ферма, за что Эндрю Уайлсу присудили Абелевскую премию в 2016 году – Российской науке оказывается достаточно лишь полстраницы либо шести граней деревянного кубика для творческого развития ребёнка.
Естественные науки (физические и химические науки)
, Ставропольский край
«Dokazatel'stvo velikoi teoremy Ferma ot protivnogo»
В данной статье излагается новое доказательство Великой теоремы Ферма. Современная математика дополняется новым материалом. Целью статьи является краткое, ясное и доступное для понимания доказательство этой теоремы Ферма, что послужит образованию и науке. В статье впервые вводится в математику знак «преобразование». В статье в доказательстве использована буква «с» как функция с тремя переменными a, b и углом α, и дана формула преобразования an и bn в cn: cn =bntg2α + bn, где an = bntg2α. Практическое значение статьи – помочь изучающим математику дополнить свои знания.
, Ставропольский край
«Dokazatel'stvo Velikoi teoremy Ferma s pomoshch'iu teoremy Pifagora i preobrazovaniia pokazatelei stepenei»
В данной статье излагается новое доказательство Великой теоремы Ферма. Современная математика дополняется новым материалом. Целью статьи является краткое, ясное и доступное для понимания доказательство этой теоремы Ферма, что послужит образованию и науке. В статье впервые вводится в математику знак «преобразование» /. В статье в доказательстве использована буква «с» как функция с тремя переменными a, b, углом α и дана формула преобразования an и bc в cn: cn = bntg2α + bn, где an = bn + tg2α. Практическое значение статьи – помочь изучающим математику дополнить свои знания.
[01.00.00] Физико-математические науки
FSBEI of HE "Bauman Moscow State Technical University" , Москва г
«Axiomatics of Fermat’s problem, another Way»
FSBEI of HE "Bauman Moscow State Technical University" , Москва г
«Axiomatic of Ferma’s problem»
In this article an attempt is made to move away from the traditional consideration of the problems of the Farm. As the author notes the fallacy of the traditional approach is that if the mathematician-fan was able to formulate a statement as proven, then specially trained and well-trained people could have made it easily. And, if they couldn’t, then there was a gap in the science of mathematics. A different approach is required.
Физико-математические науки
Maksim E. Zhmykhov
Anastasiia A. Babaskina
Southwest State University , Курская обл
«Арифметические идеи Леонарда Эйлера: истоки и наследие»
Естественные науки (физические и химические науки)
FSBEI of HE “MIREA – Russian Technological University” , Москва г