List of publications on a keyword: «нестандартный урок»


Педагогика

Publication date: 09.03.2018
Evaluate the material Average score: 1 (Всего: 1)
Galina S. Shiling , candidate of physical and mathematical sciences
Nadezhda R. Malygina
FSBEI of HE "Shukshin Altai State Humanitarian and Pedagogical University" , Алтайский край

«Нестандартные способы преподавания учебного материала в школе»

Download an article

В статье обоснована значимость и актуальность применения нестандартных способов преподавания учебного материала по дисциплине «Информатика и ИКТ» в школе. Выделены основные идеи, описаны концепции. В работе указаны те моменты, на которые особенно нужно обратить внимание при разработке нестандартных уроков.

Педагогические науки

Publication date: 12.09.2016
Evaluate the material Average score: 5 (Всего: 3)
Lilia A. Bagarad
Philology, journalism and intercultural communication institute FSAEI of HE "Southern Federal University" , Ростовская обл

«Application of non-standard methods in the teaching foreign languages in modern school»

Download an article

Phenomenality and multidimensional nature of non-standard lesson phenomenon, its limitless possibilities when teaching a foreign language at school, its great potential for developing different facets of human nature, organizaton of a creative space for personal development and many other things have led to the fact that teaching science drew attention on creative discoveries of teachers-practitioners. This article presents an analysis of the phenomenon of non-standard lesson in the context of foreign language teaching.

Современный урок в контексте реализации ФГОС

Publication date: 30.09.2014
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Venera R. Ishbuldina
MBOU SOSh , Башкортостан Респ

«Использование нетрадиционных форм обучения в преподавании географии»

Download an article

Статья посвящена вопросам внедрения нетрадиционных форм организации процесса обучения и сравнения с традиционными формами обучения. Автор предлагает гармонично сочетать традиционные и нетрадиционные формы обучения, т. к. оптимальное сочетание всего многообразия форм урока, может способствовать успешному развитию личности учащихся.