List of publications on a keyword: «дополнение»


Педагогика

Publication date: 16.03.2020
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Wen Qiu , master's degree student
Dalian University of Foreign Languages , The People's Republic of China

«Some Features of Teaching Chinese to Russian Students. The Verb-Classifier Complement»

Download an article

The problem of verb-classifier complement in teaching Chinese as a foreign language is very difficult to solve. Its difficulty of learning is that the Chinese complement itself is very complex. This paper studies the main grammatical features of this kind of complement, provides an analysis of possible mistakes and reasons when using it, and the tactics of teaching the complement in Chinese as a foreign language classes, as well as a lot of examples.

Publication date: 24.11.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Yulia V. Ahtyrskaya , старший воспитатель
Renata S. Kornetova , музыкальный руководитель
Irina S. Kirikova
Aleksandra V. Mazgunova
FBPEI K/g №62 of Primorsky district , Санкт-Петербург г

«Preschoolers' emotional thinking and emotional generosity development by means of art. Music and painting»

Download an article

В данной статье рассматривается вопрос развития эмоциональных представлений и эмоциональной отзывчивости на произведения искусства: живопись и музыку.

Педагогика общеобразовательной школы

Publication date: 15.10.2014
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Elza S. Sheviakhova , an honors pupil of the Republic of Bashkortostan, Honorary worker of the general education of the Russian Federation
МБОУ СОШ №4 , Башкортостан Респ

«Урок русского языка в 5 классе на тему «Что такое дополнение?»»

Download an article

В статье автором приводится урок русского языка в 5 классе по теме «Что такое дополнение?», разработанный на основе учебно-методического комплекса под редакцией Е.А. Быстровой, с целью усвоения новых знаний. На уроке используются элементы технологии развивающего обучения, модульная, информационно-коммуникационная технология. Главной целью урока является формирование умения находить дополнения в предложении и употреблять их в речи. В ходе урока ученики выполняют творческие задания, работают в группах, индивидуально, составляют кластер о дополнении, проверяют полученные знания при выполнении теста.