List of publications on a keyword: «квазипрофессиональная деятельность»
Дошкольная педагогика
Tatiana S. Lysikova
FSBEI of HPE "Transbaikal State University" , Забайкальский край
«Otsenka obrazovatel'nykh rezul'tatov budushchikh pedagogov doshkol'nogo obrazovaniia v protsesse kvaziprofessional'noi deiatel'nosti»
Образовательные результаты высшего педагогического образования – одна из ключевых категорий, на которую ориентируются эксперты, оценивающие качество работы вуза. Актуальность обращения к поиску новых средств и условий оценки образовательных результатов будущих педагогов дошкольного образования связана в введением нового стандарта по направлению 44.03.01 «Педагогическое образование», изменением требований к работникам дошкольных образовательных организаций. Анализируется содержание образовательного результата в высшем образовании. Авторы считают, что оценивание образовательных результатов будущих педагогов дошкольного образования будет эффективнее в процессе реализации квазипрофессиональной деятельности.
Парадигмы современного образования (различные направления)
Tamara P. Mironova
FSBEI of HE "Irkutsk State University" , Иркутская обл
«Razvitie lichnostno-professional'nykh kachestv budushchikh pedagogov posredstvom kvaziprofessional'noi deiatel'nosti»
The problem of development of personal and professional qualities of students in the process of professional training was described in the article. Criteria and indicators of the development of personality-professional qualities were determined, the parameters of their manifestations as well. The examples show the relationship of personal and professional qualities and the requirements of the Professional Standard. The features of the case-method as a form of quasi-professional activity were considered. A correlation was found between official diagnoses and the use of cases as assessment tools.
Педагогика
FSBEI of HE "Plekhanov Russian University of Economics" , Москва г
«Sinergetics as a basis of a syllabus for the course “Foreign Language”»
The article considers one of the ways of solving the main task of the special-purpose programme of education development in Russian Federation – the correspondence between the professional education structure and content and the labor market demands. The author proposes the correlation of principles of the professional education, the professional linguodidactics and the synergetics to be the basis of a syllabus for the course “Foreign Language”. The purpose is to increase the productivity of the course in non-linguistic university and achieve the results stipulated in the Federal State Educational Standards of Higher Education. Due to the selected principles the process of language learning will be various enough, interactive, well-managed in time and knowledge gaining.
Педагогические науки
FSBEI of HE "Orenburg State University" , Оренбургская обл