Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Сценарий классного часа в 10 классе «Я и моя будущая профессия»

Proceeding
II International Scientific and Practical Conference «Modern education development: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
II International Scientific and Practical Conference «Modern education development: from theory to practice»
Author:
Starunskaya A.A. 1
Work direction:
Дополнительное (внешкольное) образование детей
Rating:
Article accesses:
3397
Published in:
eLibrary.ru
1 Belgorod Engineering Youth Boarding School
For citation:
Starunskaya A. A. (2017). Сценарий классного часа в 10 классе «Я и моя будущая профессия». Modern education development: from theory to practice, 146-149. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Choosing a profession is a conscious definition of a person by the field of activity, which he intends to master and engage in for a long time. Choosing a profession, a person takes into account its social importance, prestige, weighs its abilities, assesses the opportunity to succeed, optimally self-express. The goal of a class hour is the teacher's help in choosing the students of their future profession, in understanding its importance.

References

  1. 1. Журнал «Популярная механика». – октябрь, 2010.
  2. 2. Атлас новых профессий / Сколково. – М., 2014.
  3. 3. Сайт [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.proprof.ru
  4. 4. Шерстюкова В.Ю. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: Классный час «Профессии будущего» (дата обращения: 07.08.2017).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.