List of publications on a keyword: «case-study»


Современные педагогические технологии

Publication date: 22.02.2018
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Sorokoumova Galina Veniaminovna , doctor of psychological sciences , professor
FSBEI of HE "Linguistics University of Nizhny Novgorod" , Нижегородская обл

«Использование современных активных методов обучения на занятиях по психологическим дисциплинам»

Download an article

В статье рассматривается проблема использования активных методов обучения. Автором подробно описываются имитационные неигровые методы: case-study, тренинги, информационные технологии, метод проектного обучения и варианты их использования на занятиях по психологическим дисциплинам со студентами – будущими психологами.

Publication date: 01.03.2018
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Bukreeva Tatiana Alekseevna , учитель русского языка и литературы
Veriutina Galina Sergeevna , учитель биологии
Motlokhova Elena Aleksandrovna , учитель математики
MBOU "SOSh 43" g. Belgoroda , Белгородская обл

«Особенности применения метода ситуативного анализа Case-study при работе с учащимися с ОВЗ (VII вида)»

Download an article

В статье раскрывается специфика применения метода кейсов с учетом особенностей работы с учащимися ОВЗ VII вида

Педагогика

Publication date: 08.12.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Astashenko Anastasia Igorevna , магистрант
FSBEI of HE "G.I. Nosov Magnitogorsk State technical University" , Челябинская обл
Pavlova Lyubov Vladimirovna , doctor of pedagogical sciences , доцент
Institut gumanitarnogo obrazovaniia FGBOU VO "Magnitogorskii gosudarstvennyi tekhnicheskii universitet im. G.I. Nosova" , Челябинская обл

«The peculiarities of speaking teaching using case methods in English classes»

Download an article

The article presents the method of case-study. The use of this method, could have a positive effect on speech training of students, due to the consideration of real-life situations. According to the authors the main goal of this method is to receive knowledge and to improve them during practice.

Publication date: 13.05.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Smirnova Marina Sergeevna , candidate of pedagogical sciences , доцент
Institute of Education Pedagogy and Psychology SBEI of HE “Moscow City University” , Москва г

«Формирование ключевых компетенций будущих учителей начальных классов при изучении естественнонаучных дисциплин»

Download an article

В статье рассматриваются вопросы формирования ключевых компетенций будущего учителя начальных классов в процессе реализации интерактивных занятий, технологии «перевернутого класса», внеаудиторной работы. Затрагиваются вопросы взаимодействия студентов с ИОС.

Publication date: 13.04.2016
Evaluate the material Average score: 5 (Всего: 1)
Smirnova Marina Sergeevna , candidate of pedagogical sciences , доцент
Institute of Education Pedagogy and Psychology SBEI of HE “Moscow City University” , Москва г

«Case-study method in the educational process from school to graduate»

Download an article

The problem of the use cases (case-study method) in the context of gaming technology. The examples of using technology in the case of educational institutions and practice in higher education are shown.

Publication date: 15.11.2016
Evaluate the material Average score: 5 (Всего: 1)
Shevtsova Maria Aleksandrovna , candidate of pedagogical sciences , доцент
FSBEI of HE "Voronezh State Pedagogical University" , Воронежская обл

«A new look on the teaching profession through the analasys of modern educational standards»

Download an article

The article discusses the ways of problem solving in the sphere of pedagogical education to prepare teachers for lifelong professional self-development. The analysis and fulfillment of requirements of modern educational standards help to solve the problem of training future teachers based on system-activity approach, using personal experience of students and modern technologies. The professional teacher standard - is the main point in improving the quality of education in training teachers.