List of publications on a keyword: «soft power»


Педагогика

Publication date: 20.02.2024
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Marina A. Jilinskaya
MBPEI "K/g №54" , Коми Респ

«Master-klass po sozdaniiu mul'timediinykh igr v programme Microsoft PowerPoint»

Download an article

В статье представлен опыт работы по созданию мультимедийных игр в программе Microsoft PowerPoint. Автором отмечается, что мультимедийные игры – наглядный материал для обучения дошкольников – способствует хорошей результативности.

Парадигмы современного образования

Publication date: 22.03.2018
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Rezeda I. Musina , candidate of political sciences
Institute of social and humanitarian education Moscow Pedagogical State University , Москва г

«Politika Vengrii v sfere obrazovaniia kak instrument "miagkoi sily»

Download an article

The article analyzes the educational policy of Hungary as a tool for forming components of «soft power»: the image of the state in the world public opinion, the socialization of compatriots abroad and the possibility of their use as agents of influence in solving both foreign policy and internal political tasks. The author considers the possibilities of using various methods of forming the attractiveness of education within the framework of social policy, as well as the policy towards national minorities.

Теория и методика дошкольного образования

Publication date: 31.05.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Svetlana V. Chernitskikh
Liudmila N. Trufanova , Воспитатель
Liubov N. Perkova
MBDOU D/S 71 "Pochemuchka" , Белгородская обл

«Формирование навыков грамотного пешехода посредством интерактивных игр»

Download an article

По мнению авторов, в век информационного прогресса ребенок с рождения видит вокруг себя электронные игрушки, информационно наполненную среду и различные технические средства. Современные дети с легкостью справляются с компьютерными играми, используют планшеты, сенсорные телефоны, дети XXI века с техникой на «ты», уже в дошкольном возрасте их очень привлекают и увлекают гаджеты, поэтому задача взрослых психологически подготовить подрастающее поколение к жизни в информационном обществе. Несомненно, ответственность за правильное использование современных технических средств возлагается не только на родителей, но не стоит забывать и о нас, педагогов первой ступени непрерывного образования – воспитателей дошкольных образовательных учреждений.

Педагогика

Publication date: 12.12.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Iuliia V. Filiukova
Olga V. Samoilova
СП Д/С ЧОУ «Общеобразовательный центр «Школа» , Самарская обл

«К вопросу по созданию условий по речевому развитию детей дошкольного возраста в комплексе «сад – школа»»

Download an article

В данной статье раскрыта проблема речевого развития современных детей, а также приведена система работы по обогащению речи дошкольников средствами современной информационной среды. Обобщен опыт использования «Виртуальных экскурсий» в работе с дошкольниками и система методического сопровождения педагогов по информатизации образовательного процесса.

Общая педагогика

Publication date: 27.06.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Zhuyuy In
FSAEI of HE "Far Eastern Federal University" , Приморский край

«Chinese "new media" and their activity in Russia»

Download an article

New media can be used as an effective tool for the opening of a new platform for public diplomacy. This fact attracts the attention of Chinese politicians and scholars. In recent years, Chinese new media in Russia are playing roles as an envoy of friendship and support for the exchange of trade and culture. Nevertheless due to lack of cognition communication in Russia does not achieve the desired effect.

История и политология

Publication date: 08.06.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Zhuyuy In
FSAEI of HE "Far Eastern Federal University" , Приморский край

«Interconnection between the terms "soft power", "country brand" and "country image" in political communication»

Download an article

The article clarifies the definitions of "soft power", "national brand" and "country image". In this article analyzes the components of "soft power", the factors of "country image", shows the role of the media in shaping a positive image. The paper attempts to identify the relationship between the concepts of "soft power", "national brand" and "country image" in the political communication.