List of publications on a keyword: «»
Экономика
FSOMEI of HE "Novosibirsk Military Institute of Internal Military Forces named after I.K. Yakovlev of Russian MIA" , Новосибирская обл
«Spetsifika pokazatelei tsiklichnosti ekonomicheskogo razvitiia Rossii»
Ekaterina L. Arzamasova
FSBEI of HE «Moscow Polytechnic University» , Москва г
«Sovremennye tekhnologii trudovykh otnoshenii»
Valentina M. Kirilina , candidate of biological sciences
Liubov' E. Blazhevich , candidate of biological sciences
FSBEI of HE "Petrozavodsk State University" , Карелия Респ
«FOOD ENRICHMENT FOR THE FAR NORTH AND THE ARCTIC»
Valentina M. Kirilina , candidate of biological sciences
Liubov' E. Blazhevich , candidate of biological sciences
FSBEI of HE "Petrozavodsk State University" , Карелия Респ
«SELECTION OF DIRECTIONS OF PRODUCTION OF FUNCTIONAL PRODUCTS WITH INCREASED CALORIC CONTENT, NUTRITIVE VALUE AND ASSIMILABILITY»
Svetlana V. Savina , candidate of physical and mathematical sciences
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«Cryptocurrency in World Economy»
Svetlana V. Savina , candidate of physical and mathematical sciences
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«About Classification of Electronic Money»
Mariia S. Eroshina
FSBEI of HE "State University of Management" , Москва г
«DIGITAL PLATFORMS AS A MEANS TO INCREAS THE PROFITABILITY OF INNOVATIVE BUSINESS PARTICIPANTS»
The article discusses the creation of reference models of digital platforms for intersectoral interaction of agents in the digital economy. The problems of conducting transactions for innovative business participants on integrated platforms are identified. The relationship between the profitability of the organization operating within a digital platform and the structure of digital counterparts of products designed and manufactured on the basis of additive technologies is revealed.
Anna Tatarnikova
FSSFEI of HE "South Ural State University" (NRU) , Челябинская обл
«Strategiia prodvizheniia vesovogo oborudovaniia na rynke g. Cheliabinska (na primere OOO "TD "Vesy")»
В статье рассматривается понятие «продвижение» как процесс маркетинговой коммуникации компании, который она использует, чтобы передать маркетинговую информацию своим потенциальным клиентам. Его главная особенность – информирование, убеждение и влияние. Авторами рассмотрены проблемы продвижения современных компаний, а также проанализированы особенности продвижения весового оборудования на примере ООО «ТД «Весы». В работе рассмотрены основные каналы продвижения, описаны их достоинства и недостатки, выявлены основные характеристики.
Zeinedin R. Velikhanov
FGBOU VO "Dagestanskii gosudarstvennyi universitet" , Дагестан Респ
«Osobennosti rossiiskikh organizatsii pri raspredelenii pribyli»
В статье рассматриваются специфика и характерные особенности современной российской модели распределения прибыли внутри предприятия, указаны основные противоречия, обостряющие недостатки и возможные уязвимые места менеджмента прибыли в российских компаниях, взятых на фоне западных экономических тенденций, выделены основные векторы развития российских предприятий для совершенствования процессов планирования, анализа и оптимального распределения фондов инвестирования прибыли.
Aleksey S. Vasilyev , candidate of engineering sciences
Mikhail V. Ivashnev , candidate of engineering sciences
FSBEI of HE "Petrozavodsk State University" , Карелия Респ
«ARTIFICIAL INTELLIGENCE-BASED PATENTABLE SOLUTIONS FOR MONITORING AND CONTROL IN THE ARCTIC AND THE FAR NORTH»
Institut servisa i otraslevogo upravleniia FGBOU VO "Tiumenskii industrial'nyi universitet" , Тюменская обл
«Ispol'zovanie internet-tekhnologii dlia marketingovoi deiatel'nosti»
Institut servisa i otraslevogo upravleniia FGBOU VO "Tiumenskii industrial'nyi universitet" , Тюменская обл