List of publications on a keyword: «»
Экономика
FSAI of HE "Sevastopol State University" , Севастополь г
«Otsenka effektivnosti stimulirovaniia truda v organizatsii»
Tatiana E. Gorgodze , candidate of economic sciences
FSBEI of HE “Samara State University of Economics” , Самарская обл
«The Role of a Company's Product Policy»
FSBEI of HE “Samara State University of Economics” , Самарская обл
«Marketingovye strategii na predpriiatii»
FSBEI of HE “Samara State University of Economics” , Самарская обл
«Osobennosti marketinga na kommercheskikh predpriiatiiakh»
Vladislav I. Khrushchev
FSBEI of HE “Samara State University of Economics” , Самарская обл
«Marketing Mix of Construction Services»
The article is devoted to the analysis of the features of marketing support for the commercial activities of an enterprise in the professional services market. The authors consider the key elements of the marketing mix for the design and installation of internal engineering networks using the example of BMT VSTM Сompany, revealing the specifics of the product, pricing policy, as well as promotion and marketing.
FSBEI of HE “Samara State University of Economics” , Самарская обл
«Marketingovyi aspekt pri sozdanii novogo lechebno-profilakticheskogo uchrezhdeniia»
Mustafa akhmed S. Salikh mustafa akhmed
Marina V. Filatova , candidate of economic sciences
FSBEI of HE «Voronezh State University of Engineering Technologies» , Воронежская обл
«Analysis of innovation management at a bakery enterprise in modern conditions»
The article considers the problems of innovation management in modern industrial enterprises of the baking industry, reflects the need for a qualitative analysis of the management activities of industrial enterprises in the field of innovation. We analyzed the innovation management system of the bakery enterprise, which revealed significant shortcomings in this area of management.
Lipetskii filial FGOBU VO "Finansovyi universitet pri Pravitel'stve Rossiiskoi Federatsii" , Липецкая обл
«Optimizatsiia personala proizvodstvennogo predpriiatiia»
FSBEI of HE “Samara State University of Economics” , Самарская обл
«Strategii marketinga v meditsine»
Anna N. Sivaks , candidate of economic sciences , доцент
FSBEI of HE “Samara State University of Economics” , Самарская обл
«Specific Features of Strategic Marketing»
В статье детально рассматривается понятие стратегического маркетинга. Авторами разбираются составляющие стратегического маркетинга, их теоретические аспекты, а также способы и возможности их практического применения. В работе оценивается влияние использования стратегического маркетинга на перспективы развития предприятия.
FSBEI of HE "Volga Region State University of Technology" , Марий Эл Респ
«Vliianie ispol'zovaniia sistem biznes-analitiki na upravlenie protsessom priniatiia reshenii: prakticheskii primer»
Быстрый рост объемов данных в компаниях привел к тому, что сбор важной и исчерпывающей информации едва ли возможен ручным способом. Здесь могут помочь решения в области бизнес-аналитики. Они предоставляют инструменты с соответствующими технологиями, которые помогают в сборе, интеграции, хранении, редактировании и анализе существующих данных. Представленная статья посвящена общим возможностям использования BI.
Ul'ianovskii filial FGBOU VO "Rossiiskaia akademiia narodnogo khoziaistva i gosudarstvennoi sluzhby pri Prezidente RF" , Ульяновская обл
«THE INTRODUCTION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS A WAY TO MINIMIZE ECONOMIC COSTS»
The article considers such a phenomenon as digitalization of the educational environment, regardless of the level of education. Both advantages and disadvantages of this process are discussed. The relevance of the development of this sphere in the face of uncertainty is considered. The economic benefits of this process are shown and its further development vectors are indicated.
Ul'ianovskii filial FGBOU VO "Rossiiskaia akademiia narodnogo khoziaistva i gosudarstvennoi sluzhby pri Prezidente RF" , Ульяновская обл
«Monopolies in the digital society and their regulation»
The economy in developed countries is developing rapidly, and the digital society is also developing in parallel. Many manufacturers are opening their businesses on digital platforms. Based on new trends, it is very difficult to control this area of the digital market, create a regulatory framework related to monopolization, as well as tools for analyzing the digital market. This article describes the problems of regulating monopolies in a digital society, and in parallel considers ways to regulate them on the example of the 5 Antimonopoly package of the Russian Federation.
Tashkent Financial Institute , Uzbekistan
«Napravleniia kreditovaniia kommercheskimi bankami Respubliki Uzbekistan iuridicheskikh i fizicheskikh lits»
Tashkent Financial Institute , Uzbekistan
«Napravleniia kreditovaniia kommercheskimi bankami Respubliki Uzbekistan subektov malogo predprinimatel'stva»
В работе на основе изучения статистических данных Центрального банка Республики Узбекистан показана динамика предоставления кредитов коммерческими банками государства субъектам малого предпринимательства. Автором рассмотрено распределение предоставленных кредитов по отраслям экономики и целям использования средств.
Natalia V. Nikitina , candidate of economic sciences
FSBEI of HE “Samara State University of Economics” , Самарская обл