List of publications on a keyword: «философия образования»
Педагогика
FGBOU VO "Moskovskii pedagogicheskii gosudarstvennyi universitet" , Москва г
«Filosofii muzykal'nogo obrazovaniia Kitaia: predposylki vozniknoveniia»
Статья посвящена теме выявления предпосылок возникновения философии музыкального образования Китая. Автор отмечает, что традиция воспитания посредством музыки уходят корнями в Древний Китай, что подтверждают философские высказывания мыслителей, взгляды которых касались формирования и развития идеальной личности, становления талантов как потребности страны. В статье также рассматривается онтологическое понимание возникновения музыки в Китае, соотношение данного феномена с теорией разума и эмоций, историческим пониманием мыслителями древности человеческой природы. Посредством анализа работ современных исследователей автор приходит к выводу о естественности культурной трансформации китайского общества от земледельческого к индустриальному и столь же очевидной ассимиляции идей Древнего Китая и западной философии.
MBDOU "D/S 52" , Белгородская обл
Inna S. Tkachiova , воспитатель
MADOU D/S 66 "TsRR "Teremok" g. Belgoroda , Белгородская обл
«Razvitie filosofii doshkol'nogo obrazovaniia v KhKh veke, vliiaiushchee na kachestvo doshkol'nogo obrazovaniia»
Философия
Moscow Technological University , Москва г
«Онтологические проблемы в предметном поле философии образования»
[09.00.00] Философские науки
"Narkhoz" university , Kazakhstan
«Humanistic potential of education philosophy»
The author of the article notes that interest to the problems of education philosophy is due to anthropological crisis, the need for interpretation in these terms the unique nature of the serights in the context of the goals of modern education. In the terms of education reformation in the Republic of Kazakhstan humanistic potential of philosophy of education is updated, aimed at forming a fully developed individual, free and responsible person. Philosophy of education is based on the effective recognition of the value, originality, integrity, personality, of his right to the free development and expression of their abilities. With its potential for deep and adequate understanding of the phenomenon of a man, philosophy of education sets the benchmark and the basis for the humanization of modern educational theory and practice.
"Narkhoz" university , Kazakhstan
«Implementation of humanistic ideas in philosophy of Education in the beginning of XX century»
In the beginning of the XX century European school-teaching practice needs radical changes, the traditional school of study has been heavily criticized, needed reforms. Philosophy of education of that time provided in this article by the creative work of prominent reformers – humanists had actual implementation in teaching practice in the form of school coomunity of John Dewey and Summerhill-school of Alexander Neill.
Философские науки
FGBOU VO "Kurskaia gosudarstvennaia sel'skokhoziaistvennaia akademiia imeni I.I. Ivanova" , Курская обл
«Исторические аспекты развития аксиологии как философской дисциплины»
FGBOU VO "Kurskaia gosudarstvennaia sel'skokhoziaistvennaia akademiia imeni I.I. Ivanova" , Курская обл