List of publications on a keyword: «»


Педагогика общеобразовательной школы

Publication date: 26.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Irina V. Tregubova
MBEI "Novotroitsk comprehensive school" , Воронежская обл

«Creation of integrated model of educational process on the example of school theatre organization»

Download an article

In current stage of education development there is a need to integrate comprehensive subjects to give the educational process internal correlation, practical direction and motivation reinforcement to learn different subjects. It is also necessary to create new patterns of educational process organization contributing to solution of its internal integration tasks. The paper deals with algorithm of such pattern creation based on practical experience of creation and functionning of a school theatre as an integrated environment to create educational process giving good results in education efficiency increasing and continuous creative development of children.

Publication date: 29.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Irina A. Korj
FBEI gymnasium №1358 , Москва г

«Lesson in the 2d grade "Related words and root of words. Pedigree»»

Download an article

Lesson material presented in this article helps to consolidate and systematize the material of cognate words learned in class. The author considers the concept "family tree".

Publication date: 25.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Liubov M. Germanova
MBEI "GES №1" , Хакасия Респ

«Проектная деятельность на уроках математики как средство развития творческого мышления учащихся основной школы»

Download an article

В статье отмечается актуальность развития творческого мышления учащихся основной школы. Указывается, что одним из средств его развития выступает проектная деятельность под руководством учителя. Рассматриваются виды заданий и этапы выполнения учебно-познавательного проекта.

Publication date: 24.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Elena V. Pigareva
MBEI "Comprehensive school №172" , Амурская обл

«Critical thinking technology on social studies lessons in primary school»

Download an article

Modern students study the material formal - on the level of information received transmission, so they find it difficult to apply the knowledge, skills and abilities in non-standard formulation of the question or learning task. To solve this problem, the technique of critical thinking has been studied. We used the following methods to dtudy this question: the study and analysis of literature, observation and analysis of the results obtained during the verification of students' knowledge. After application of this technology, students show a better result on the subject, do not have any difficulties in understanding the material and in solution of educational problems.

Publication date: 24.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Marina V. Murzina
MAEI "Comprehensive school №14" , Кемеровская обл

«Active forms of teaching on literature lessons»

Download an article

In the article the author describes his own pedagogical experience on the present theme, gives theoretical clauses on playing technologies and their application during lessons to provoke interest to subject.

Publication date: 27.05.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Aisylu F. Sirazetdinova
Dzhamilia T. Khlobystova
MAOU "SOSh 165 s uglublennym izucheniem angliiskogo iazyka" , Татарстан Респ
Aigul R. Sadykova , master
MBU DO "Tsentr detskogo tvorchestva "Detskaia akademiia" , Татарстан Респ
Svetlana V. Odintsova
МБОУ СОШ №129 , Татарстан Респ

«Витагенно-ориентированное обучение в свете ФГОС»

Download an article

В статье дана краткая характеристика витагенного обучения в рамках нового образовательного стандарта.

Publication date: 18.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Dmitrii S. Ermakov , doctor of pedagogic sciences, candidate of chemical sciences
Elena V. Karkina
SAEI of HE "Moscow Institute of Open Education" , Москва г

«Применение кейс-метода в профориентационной работе с учащимися»

Download an article

Кейс-метод обучения заключается в анализе и принятии решений в учебных ситуациях, основанных на конкретных случаях из реальной жизни. В работе обосновывается целесообразность применения кейс-метода в профориентационной работе с учащимися. Будучи интерактивным, метод обеспечивает освоение теоретических положений и овладение практическим использованием материала, формирует интерес и позитивную мотивацию к учёбе и будущей профессиональной деятельности, способствует взрослению.

Publication date: 12.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Liudmila M. Prokhorova
Olga V. Skachilova
MBOU "SOSh 21" , Белгородская обл

«Педагогическое мастерство и педагогические технологии»

Download an article

В данной статье рассматриваются наиболее актуальные педагогические технологии, способствующие улучшению качества обучения. Авторами обосновывается необходимость знания технологий для повышения самооценки учителя. Применение педагогических технологий требует особого мастерства, которое основано на единстве знаний и умений.

Publication date: 08.09.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Tatiana V. Malysheva
МБОУ «Бюргановская СОШ Буинского района РТ» , Татарстан Респ

«Неделя истории в школе»

Download an article

Представленный материал может быть использован при проведении недели или декады истории и во внеурочной работе. В статье содержатся советы и рекомендации, как интересно и с пользой провести мероприятия в школе после уроков. Какие лучше формы работы с учащимися предусмотреть, чтобы стимулировать их на учебную мотивацию. Системная работа в данном направлении способствует активизации познавательного интереса и повышению качества знаний учащихся.

Publication date: 08.09.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Iuliia V. Sotnikova
Anna A. Popova , candidate of psychological sciences , доцент
FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University" , Краснодарский край

«Ценностные ориентации и приоритеты педагога»

Download an article

В данной статье представлен анализ основных ценностных направлений в личности и профессиональной деятельности педагога. Авторами рассмотрены основные элементы определяющие приоритеты и ориентации. Выделены факторы развития личности педагога, касающиеся его морально-нравственных принципов.