Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Application and development of "Marketing" discipline in education at the present stage

Book Chapter
DOI: 10.21661/r-113443
Open Access
Collective monograph «Education and science: modern trends»
Creative commons logo
Published in:
Collective monograph «Education and science: modern trends»
Author:
Chernopyatov A.M. 1
Work direction:
Парадигмы современного образования (различные направления)
Rating:
Article accesses:
4229
Published in:
РИНЦ
1 BI of HE "Surgut State Pedagogical University"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The author discusses the aspects of marketing development in the country, its evolution and transformation. Marketing as a science appeared in the Russian Federation after the transition state structure from a centralized to a market system. The very novelty of the subject, and especially a large flow of information, marketing in education very often leads even the experts are stumped, not to mention those who only starts to study this discipline. The challenge now facing us is to convey more detailed information and at the same time in reasonable form.

References

  1. 1. ФЗ РФ «Об образовании» №3266–1 от 10.07.1992 г. (ред. от 12.11.2012 г.).
  2. 2. Федеральная служба государственной статистики (Росстат). Россия в цифрах. 2015: Крат. стат. сб. / Росстат. – М., 2015.
  3. 3. Федеральная служба государственной статистики (Росстат). Россия в цифрах. 2016: Крат. стат. сб. / Росстат. – M., 2016. – 543 с.
  4. 4. Численность учащихся и персонала образовательных учреждений Российской Федерации (прогноз до 2020 года и оценка тенденций до 2030 года). – М.: Центр социального прогнозирования и маркетинга, 2013.
  5. 5. Ганаева Е. Повышение квалификации руководителей: маркетингово-технологический подход // Высшее образование в России. – 2005. – №12.
  6. 6. Деревягина Л.Н. Стратегия развития образовательных услуг и рынка управленческой подготовки / Л.Н. Деревягина, А.Ю. Лысенко // Менеджмент. – 2001. – №1.
  7. 7. Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Экзамен, 2003. – 287 с.
  8. 8. Мамонтов С.А. Сфера образования как многоуровневая маркетинговая система // Маркетинг в России и за рубежом. – 2001. – №2. – С. 34.
  9. 9. Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании: Учебное пособие. – М.: Интерпракс, 1995. – 199 с.
  10. 10. Потеева М.И. Основы маркетинга в сфере образования. – СПб., 1992. – 123 с.
  11. 11. Программно-целевое управление развитием образования: опыт, проблемы, перспективы / Под ред. М. Моисеева. – М., 2001. – 234 с.
  12. 12. Чернопятов А.М. Бенчмаркетинг: Учебное пособие для высш. учеб. заведений. – С.: Винчера, 2014. – С. 227.
  13. 13. Чернопятов А.М. Маркетинг: Учебник / А.М. Чернопятов. – М.: Палеотип, 2015. – 348 с.
  14. 14. Чернопятов А.М. Маркетинг персонала. Raleign, North Carolina, USA: Lulu Press, 2016. – 265 p.
  15. 15. Чернопятов А.М. Теория организации: Учебное пособие для студентов высших учебных заведений. – С.: Советская типография, 2010. – 200 с.
  16. 16. Чернопятов А.М. Теория организации: Учебное пособие / А.М. Чернопятов, В.В. Попова. – М.: Палеотип, 2015. – 316 с.
  17. 17. Чернопятов А.М. Инвестиционная политика в России на современном этапе / А.М. Чернопятов, В.Ф. Воронова // Транспортное дело России. – 2013. – №2. – С. 42.
  18. 18. Чернопятов А.М. Социальные факторы в формировании механизма мотивации труда на предприятии // Инновационная экономика: информация, аналитика, прогнозы. – 2010. – №1. – С. 92.
  19. 19. Чернопятов А.М. К вопросу о частной собственности в России как фактора влияния на развитие предпринимательства // Транспортное дело России. – 2010. – №10. – С. 132.
  20. 20. Чернопятов А.М. Экономическая безопасность страны в свете глобализации экономики // Транспортное дело России. – 2015. – №13. – С. 18.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.