List of publications on a keyword: «SEO»
Экономика (экономическая теория, финансы, бухгалтерский учет, статистика и др.)
Svetlana V. Rachek , doctor of economic sciences, professor , профессор, заведующая кафедрой
FSBEI of HE "Ural State University of Railway Transport" , Свердловская обл
«Razrabotka marketingovoi strategii dlia direktsii sotsial'noi sfery sverdlovskoi zheleznoi dorogi-filiala OAO "RZhD»
В современных условиях современного наблюдается устойчивая тенденция роста и развития предприятий в совершенно разных сферах. Следовательно, уровень конкуренции также растет. Для развития и оптимизации бизнеса нужно приложить максимальные усилия, провести разработку эффективного плана по реализации желаемых задач. В связи с этим особое значение в коммерческой деятельности приобретает значение и разработка маркетинговой стратегии.
Филология и лингвистика
Odintsovo branch of FSAEI of HE "Moscow State Institute of International Relations (university) of MFA of Russia" , Московская обл
«The role of ethnocultural aspect for the comparative analysis of language units»
Технические науки (электромеханика, приборостроение, машиностроение, металлургия и др.)
Institut servisa i otraslevogo upravleniia FGBOU VO "Tiumenskii industrial'nyi universitet" , Тюменская обл
«Povedencheskie faktory pri prodvizhenii saita»
Экономика
FGBOU VO "Sankt-Peterburgskii gosudarstvennyi ekonomicheskii universitet" , Санкт-Петербург г
«Osobennosti PR-prodvizheniia predpriiatiia v sfere B2B»
В статье рассматриваются особенности PR-продвижения предприятия на рынке B2B. Выявлены отличия от сегмента B2C в целевой аудитории, поведении потребителей, процессе принятий решения о покупке. Проанализированы методы и способы продвижения в специфической сфере. Исследована роль бренда, имиджа и репутации, способы эффективного использования данных аспектов.
Ramazan M. Magomedov , candidate of pedagogic sciences
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«Business with the Internet»
FGBOU VO "Sankt-Peterburgskii gosudarstvennyi ekonomicheskii universitet" , Санкт-Петербург г
«Prodvizhenie v digital srede»
Социология
Institut servisa i otraslevogo upravleniia FGBOU VO "Tiumenskii industrial'nyi universitet" , Тюменская обл
«Veb-sait kak instrument prodvizheniia kompanii v internete v segmente dostavki edy»
В настоящей статье представлен анализ веб-сайта как инструмента продвижения компаний в сети интернет в сегменте доставки еды. Автор представил краткую характеристику специфики компаний в рассматриваемом сегменте, а также показал перспективы роста онлайн заказов доставки еды и возможности веб-сайта в качестве инструмента продвижения на примере компании «Мореман».
Филология
Natalia A. Segal , candidate of philological sciences , lecturer
V.I. Vernadsky Crimean Federal University , Крым Респ
«Features of the implementation of set expressions with integral component-toponym in mass media sports focus»
Парадигмы современной науки
Khong zhang Nguen , bachelor of pedagogic sciences , Магистрант II курса
FSBEI of HE “Pushkin State Russian Language Institute” , Москва г
«Отражение концепта «глупость» в русских и вьетнамских фразеологизмах, пословицах и поговорках»
The article explores different aspects of the concept «stupidity» presented in Russian and Vietnamese phraseology, proverbs and sayings. Based on the comparative analysis of Russian and Vietnamese stable expressions, united by the concept «stupidity», it is concluded that in most characteristics the understanding of this concept in Russian and Vietnamese coincide. The most important non-matching characteristic of the concept «stupidity» is that Russian linguoculture is characterized by ambivalent understanding of stupidity, in the light of which stupidity can be a phenomenon closely related to cunning, and Vietnamese linguoculture is characterized by a more unambiguous assessment of stupidity.
Парадигмы современного образования
Khong zhang Nguen , bachelor of pedagogic sciences , Магистрант II курса
FSBEI of HE “Pushkin State Russian Language Institute” , Москва г
«Приемы преподавания фразеологизмов во вьетнамской аудитории (на материале фразеологизмов тематической группы «Ум – глупость»)»
In the article, in the case of phraseology of the thematic group «Mind-stupidity», various methodological developments are presented that contribute to better assimilation of this group of stable expressions in the Vietnamese audience. Special emphasis is placed on exercises based on a transfer method, designed to teach Russian in a Vietnamese audience by Vietnamese teachers.
Экономика
Viktoriia V. Kochetkova , студентка
Elena A. Bogdanova , candidate of engineering sciences , доцент кафедры «Экономические и информационные системы»
FSBEI of HE "Volga State University of Telecommunication and Informatics" , Самарская обл
«Primenenie imitatsionnogo modelirovaniia dlia otsenki effektivnosti internet-reklamy»
Технические науки
Aleksandr S. Stariokv
Anton I. Teterichev
FSAEI of HE «National Nuclear Research University MEPhI» , Москва г
«SEO-optimization in the modern world»
Под воздействием жесткой конкуренции предприниматели постоянно развивают и разрабатывают новые продукты и услуги, большинство используют Интернет для их продажи. Для постоянного наличия клиентов необходимо, чтобы сайт, который предлагает услуги или же товары, был удобен и доступен для пользователей, а заодно и для поисковых роботов. Поисковые роботы отвечают за позиции сайта в поисковых системах. SEO-оптимизация занимается именно этим аспектом.
Экономика
FSBEI of HPE "Vladivostok State University of Economics and Service" , Приморский край
«Анализ деятельности ООО «Гиперавто» г. Владивостока на рынке шин и их основные конкуренты»
В данной статье рассмотрена проблема снижения продаж на шинном рынке г. Владивостока. В работе проведен анализ ценовой политики на рынке шин на примере предприятия ООО «Гиперавто» г. Владивосток, а также основных конкурентов предприятия. По результатам исследования ценовой политики шинного рынка и данных по продажам сделан вывод о необходимости создания предприятиями грамотной рекламной кампании и привлекательной системы скидок для повышения продаж.
Экономика (экономическая теория, финансы, бухгалтерский учет, статистика и др.)
Valeriia A. Teslenko
FSBEI of HE "Ufa State Aviation Technical University" , Башкортостан Респ
«SERM-технология как один из инструментов формирования имиджа компании в сети Интернет»
[13.00.00] Педагогические науки
FSI of HE "Saint Petersburg Academy of the Investigative Committee of the Russian Federation" , Санкт-Петербург г
«Some questions on educational and role model of information support for adult education»
The article discusses some questions on methodological basis of educational and role model implementation of information support for adult education in the context of adaptation and role resonance. The author reveals the main principles on which the process of the educational and role model realization is based. Speaking of the educational and role model individuality he stresses that sensual obviousness of the educational and role model is relative, fragmentary and it plays a support role. According to the author it is important to pay much attention to gnoseological capacity of the educational and role model during the process of information support of adult education.
Филология
FSBEI of HE "Saint Petersburg State University" , Санкт-Петербург г
«Role of Internet slogans in the political discourse of modern Runet»
This article analyzes the functioning of the Internet in the modern Runet slogans, as well as the definition of their role in the political discourse of language as an effective means of manipulating public consciousness. The analysis shows that in Runet among numerous idiomatic means of expression were specific slogan to the online space, which carry socially significant meaning. These Internet slogans are insulated public opinion, civic position that undoubtedly debarking of the most powerful means of social influence and social manipulation.
Экономические науки
FSSFEI of HE "South Ural State University" (NRU) , Челябинская обл
«Internet marketing as a means of company profits increase»
Статья посвящена актуальной теме, а именно интернет-маркетингу, в частности поисковой оптимизации сайтов. Во введении раскрыта и обоснована актуальность выбранной темы. Первая глава раскрывает теоретические аспекты. В ней подробно расписаны понятия и элементы интернет-маркетинга, его структура и виды. Во второй главе описываются наиболее распространенные проблемы элемента интернет-маркетинга – поисковой оптимизации. В третьей главе предоставляются методы решения выявленных проблем.
Филология
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«Phraseological units in the military-political discourse»
Phraseology enjoys a wide representation in today’s texts of the military-political discourse. Phraseological units are indispensable of metaphoricity that imparts a special expression and unique peculiarity to journalistic genre. This study is intended for students specialized in philology and a broad audience.
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«On the role of phraseological units in nowadays English periodicals»
The current study is aimed at functional analysis of phraseological units in today’s English periodicals. An everlasting interest of contemporary researches to the above mentioned object of studies stems from the thesis that phraseological units are a potent linguistic means to convey emotional potential and vivid images of texts belonging to the publicistic genre.
FSFEI of HE "Kuban State University" , Краснодарский край
«Phraseology as a means of moral values of Russian national personality reflection»
The article deals with the peculiarities of linguistic personality; examines the ideographic groups of phraseological units, an integral semantics of which reflects the most important semantic dominants of the concept of Russian national personality; restores on the basis of phraseology of the moral sphere of human the positive type (portrait) of Russian national personality.
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«Phraseology from the perspective of national-cultural specificity (based on English language material)»
Within the scope of the current study, linguistic units of English phraseology are perceived from the point of view of the national-cultural identity of English-speaking ethnos. National and stylistic peculiarities have always drawn attention of linguists because of a high cultural potential hidden in nature of phraseological units. This article was created for specialists of philological direction and mainstream audience.
Педагогика высшей профессиональной школы
Eurasian Linguistic Institute (branch) of FSBEI of HPE "Moscow State Linguistic University" , Иркутская обл
«Преподавание фразеологии на уроках РКИ в вузе»
The article discusses the teaching of Russian phraseology in a foreign audience, author emphasizes the need to study the phraseology at an advanced level, when students have a fairly wide vocabulary, they know the basics of Russian grammar and lexicology, morphology, syntax. Particular attention is paid to methods of presentation of phraseology, forms and methods of activation of phraseology in Russian speech of foreign students. Keywords: Russian as a foreign language; phraseology, foreign stud
Русский язык
MIEI "SOSh №197" , Свердловская обл
«Phraseological units as a reflection of history and national features (a case study for Russian and Kazakh phraseological units)»
Many people do not understand the meaning of idioms, their need for consumption, their origin, their meaning. The modern generation is difficult to understand those riches, which left them ancestors, who put back his great history, its traditions, orders. The methods by which we use to undertake the work, it is theoretical learning about idioms. After doing the work we have seen that idioms do reflect the history, life and traditions of its people.
Информатика и вычислительная техника
Institut servisa i otraslevogo upravleniia FGBOU VO "Tiumenskii industrial'nyi universitet" , Тюменская обл
«Razrabotka strategii prodvizheniia saita firmy-franchaizi 1S»
В данной статье рассматривается фирма-франчайзи 1С. Как отмечает автор, это фирма, получившая статус франчайзи 1С, благодаря выполнению некоторого набора критериев, которые выдвигает компания 1С. Фирмы, входящие в сеть «1С:Франчайзинг» осуществляют комплексные услуги по автоматизации учетной и офисной работы: от помощи в выборе программных средств, их продажи, установки и настройки до постановки на предприятии учета в полном объеме, продают как программные продукты, так и свои услуги. Реклама всегда помогала продвигать процессы торговли, на сегодняшний день интернет-реклама является наиболее актуальной.
Филология и литература
Odintsovo branch of FSAEI of HE "Moscow State Institute of International Relations (university) of MFA of Russia" , Московская обл